מדורים: תורה

היציאה מתיבת נח אל המבול שבחוץ

הישיבות הוגדרו קולקטיבית כ'תיבת נח' מוגנת מפני המבול שבחוץ. ואם נאלץ אדם לצאת אל המבול, מה עליו לעשות?! האם הגדרת המבול כחוויית אקסטרים מבחירה, תועיל להתמודדות היומיומית? אולי הקפדת יתר על ההלכה, כדי להמשיך, תרתי משמע, את חווית הישיבה אל חיי היומיום?! אלי ליפשיץ מנסה בעיון פילוסופי זהיר, להתוות תחילתה של דרך.

הרצוי והמצוי בשמיטה

האם חוויית השמיטה שלנו היא מרוממת ומזכירה 'כי לו הארץ' או שאנו טובעים בפרטים של סוגי הירקות השונים?!

מסע התשובה: לגלות את העולם מחדש

הרב יהושע פפר במאמר אקטואלי שוזר בין משמעות ה"רומנטיקה" של צ'סטרסון, למסע התשובה כ – 'גילוי מחדש של מוטיב ישן'.

מקומו של התנ"ך בחיי האדם התורני

בעקבות המאמר על "נקמה בגויים ולימוד התנ"ך" בו קבלנו על הזנחת העיסוק בתנ"ך דווקא בקרב תופסי התורה, פנינו אל הרב יצחק יעבץ – יהודי שמקדיש חלק ניכר מחייו ללימוד עיון וחקירת התנ"ך – שיבאר לנו בצורה יסודית את מקומו של לימוד התנ"ך בחיינו.

על נקמה בגויים ולימוד התנ"ך

בימים של התגוששות בין ישראל לבני דודינו הערבים, עולה שאלת הנקמה בווריאציות שונות, חלקם תומכים וחלקם מסתייגים. אלעזר בן צבי במאמרו מניח את האצבע על מקום המפגש של השאלה – התנ"ך. בד בבד הוא תוהה על ההתעלמות מעיסוק בתחום חשוב זה.

אידיאל העוני

אנו חיים בחברה שבצורה כזאת או אחרת קידשה את העוני כערך שראוי , אם לא לחיות בו , אז לפחות לשהות בצילו. עולם התורה המשתקם מעשן המשרפות קם על שילוב