אתוס חדש לחרדים העובדים, האמנם?!
אתוס חדש או פפוס ישן? פרקש משיב לליפשיץ, ההצעה שלך מסוכנת משום שהיא כוללת התאמת הערכים למציאות
אתוס חדש או פפוס ישן? פרקש משיב לליפשיץ, ההצעה שלך מסוכנת משום שהיא כוללת התאמת הערכים למציאות
הישיבות הוגדרו קולקטיבית כ'תיבת נח' מוגנת מפני המבול שבחוץ. ואם נאלץ אדם לצאת אל המבול, מה עליו לעשות?! האם הגדרת המבול כחוויית אקסטרים מבחירה, תועיל להתמודדות היומיומית? אולי הקפדת יתר על ההלכה, כדי להמשיך, תרתי משמע, את חווית הישיבה אל חיי היומיום?! אלי ליפשיץ מנסה בעיון פילוסופי זהיר, להתוות תחילתה של דרך.
האם חוויית השמיטה שלנו היא מרוממת ומזכירה 'כי לו הארץ' או שאנו טובעים בפרטים של סוגי הירקות השונים?!
מהן הסיבות לניוון הפושט בעולם התורה? ומהי הדרך לשנות אותם? ברוך גליס שואל ומשיב.
הרב יהושע פפר במאמר אקטואלי שוזר בין משמעות ה"רומנטיקה" של צ'סטרסון, למסע התשובה כ – 'גילוי מחדש של מוטיב ישן'.
מיכאל נכטילר בטור אישי לתשעה באב מברר את מהות הבכי האבל והחורבן.
בעקבות המאמר על "נקמה בגויים ולימוד התנ"ך" בו קבלנו על הזנחת העיסוק בתנ"ך דווקא בקרב תופסי התורה, פנינו אל הרב יצחק יעבץ – יהודי שמקדיש חלק ניכר מחייו ללימוד עיון וחקירת התנ"ך – שיבאר לנו בצורה יסודית את מקומו של לימוד התנ"ך בחיינו.
בימים של התגוששות בין ישראל לבני דודינו הערבים, עולה שאלת הנקמה בווריאציות שונות, חלקם תומכים וחלקם מסתייגים. אלעזר בן צבי במאמרו מניח את האצבע על מקום המפגש של השאלה – התנ"ך. בד בבד הוא תוהה על ההתעלמות מעיסוק בתחום חשוב זה.
אנו חיים בחברה שבצורה כזאת או אחרת קידשה את העוני כערך שראוי , אם לא לחיות בו , אז לפחות לשהות בצילו. עולם התורה המשתקם מעשן המשרפות קם על שילוב
הרב מיכאל נכטילר בטור אישי כואב את תופעת האו או. או שאתה רק לומד או שאתה רק לא לומד. ומה עם דרך האמצע? (פורסם לראשונה ב"כיכר השבת")