
זהות מקצועית של סטודנט חרדי באקדמיה – מעשה בשלושה חסידים
שלושה חסידים מספרים על חוויותיהם באקדמיה
שלושה חסידים מספרים על חוויותיהם באקדמיה
לימודים באקדמיה אינם רכישת ידע גרידא, לטב ולמוטב. ד"ר תקוה עובדיה יוצאת לתור אחר הזהות המקצועית והקונפליקטים של הסטודנט החרדי באקדמיה הישראלית
"שוקי ירושלים עשויין להתכבד בכל יום" (בבא מציעא דף כ"ו). ואם אין לנו דיני טומאה וטהרה כיום, כבר אין צורך בניקיון עירוני?! הניה שוורץ תוהה מדוע שכונותינו מאופיינות בחוסר ניקיון. האם אלו רק התנאים האובייקטיביים, או שאפשר וצריך קצת תשומת לב?!
כשיש קולות המתנגדים למינוי נשים למשרות ניהול, ד"ר תקוה עובדיה תוהה האם לפעמים דווקא אסור שגברים יהיו במשרת ניהול • על מצב הסמינרים ומוסדות החינוך לבנות.
המשנה באבות, מחלקת בין תלמידי אברהם אבינו לתלמידי בלעם. חלוקה הבאה מתוך השוואה, לאמור ישנו קו אופקי המקשר ומתוך כך מבדיל ביניהם. השוואה זו מה טיבה? האם לא היה נכון
לאן מוביל סירוב עיקש ובוטה לשבת ליד אשה במטוס? מהי המשמעות המדויקת של המינוח פונדמנטאליסט? ואיך הדרך הנכונה לפעול מול דפוסי חיים משתנים? על אלה ועוד, הרב יהושוע פפר במאמר מרתק ומעורר מחשבה.
נתנאל אדיר במאמר ארוך ומנומק מסיר את היריעה מעל המושג 'לימודי חול', ומפנה אותנו להבנה מחדשת באשר ליעדיה האמיתיים.
אלעזר בן צבי על הטשטוש שנוצר בין העיסוק בפיתוח הגוף כמשהו "חילוני" (תרבות יוון) לבין החלק הפרקטי – בריאות ואיכות חיים.
אלי אדלר במאמר מנומק ומפורט מציג את חזונו לחברה בריאה ומתוקנת. התיקון מתחיל בראש ובראשונה – בחינוך, אך מה הם הדרכים ובאלו כלים? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.
בלבול פנימי שאלות מציקות חודרות נפש, מטלטלים את ליבם של בני נוער חרדים – בעיקר אלו המגיעים לעולם האקדמיה. במאמר ראשון מסדרת מאמרים שיבואו בעז"ה, בוחן מיכאל נכטילר את התופעה ומציע כיווני פעולה מעשיים.