
מנהל חיידר חילוני ורמטכ"ל חרדי
אי שם ברחבי הארץ מתנוסס לתפארה אחד מבתי הספר הרבים של ארגוני הקירוב. הרמה הגבוהה של הלימודים לצד החינוך האיכותי קסמו גם לזוג הורים חילוני, ולמרות שהם עצמם לא תכננו
אי שם ברחבי הארץ מתנוסס לתפארה אחד מבתי הספר הרבים של ארגוני הקירוב. הרמה הגבוהה של הלימודים לצד החינוך האיכותי קסמו גם לזוג הורים חילוני, ולמרות שהם עצמם לא תכננו
א. בן דוד כותב על האתגר שלנו כחברה לשלב את היהודים ה"פשוטים" – מה שכונה תמיד – "גוטא יידן" , בתוך החברה התורנית כשווי זכויות.
בצלאל כהן כותב על הדרת 'החרדים העובדים' – במקום לדבר, לעשות. "עוד בית כנסת ועוד שיעור תורה".
קובי זקס הוא האיש שיזם את מכתב החרדים בוגרי 8200 לרמטכ"ל לפיו "הם לוקחים על עצמם לשרת בהתנדבות במקום אותם סרבנים". בראיון ל"אגודה אחת" הוא מספר על המהלך ועל המשמעות הציבורית שלו.
נתנאל אדיר תוהה במאמרו על עוצמת הקיטוב בין חרדים לדתיים לאומיים, ומציע לחשוב על יותר שיתוף פעולה(לפחות עם החלק החרדל"י)
הלל קלמן מגיב לטור של יהודה אדלר "בחירה נכונה בשידוכים" וסבור כי האשמה אינה קשורה באקדמאים אלא בציבור החרדי שאינו מסוגל להכיל את השונה.
בראיון מרתק ועתיר גילויים, מדבר הרב דוד לייבל בגילוי לב ובפתיחות נדירה על מיזם 'אברטק' שהקים לפני שנתיים. האידיאולוגיה שמאחורי המהלך, ההפגנות מול ביתו, ודעת גדולי ישראל בעניין. השיחה שמתנהלת מול אברך חשוב מירושלים מלווה בדיון עירני ובלתי מתפשר על הרעיון והדרך.
בטור אישי נוסף, יהודה אדלר בוחן את נושא השידוכים בקרב הבחורים העובדים ומצביע על נקודת החולשה שמאפיינת אותם – הרגשת הנחיתות וחוסר ביטחון בהחלטות שקיבלו.
שערי האקדמיה נפתחים לצעיר החרדי ואיתם התמודדויות לא פשוטות של תכנים ומפגשים הזרים לעולמו. מיכאל נכטילר מציע לקחת את ההגה בידיים ולהתחיל לפעול.
מתי הורוביץ בתגובה לטור "צו השעה! הקמת מסגרת פוליטית אלטרנטיבית" מסתייג בחריפות מהמהלך וקובע: המחיר התודעתי שנשלם חמור מהפסד טכני פוליטי.